فدایی حسین(ع)زمان

 

هر دم به گوش می رسد آوای زنگ قافله

                                                        این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله

 

 

دلم دریاچه ی غم شد دوباره / قد آیینه ها خم شد دوباره


صدای سنج و دمام اومد از دور / بخون ای دل محرم شد دوباره

 

+نوشته شده در جمعه 10 آذر 1391برچسب:حسین,محرم,شکر خدامحرم شد,ساعت11:4 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

 

« بسم الله الرحمن الرحيم ...؛ اين وصيت حسين‌بي‌علي است به برادرش محمد حنفيه. حسين گواهي مي‌دهد به توحيد و يگانگي خداوند و اين که براي خدا شريکي نيست و محمد (ص) بنده و فرستاده اوست و آئين حق ( اسلام ) را از سوي خدا ( براي جهانيان ) آورده است و شهادت مي‌دهد که بهشت و دوزخ حق است و روز جزا بدون شک به وقوع خواهد پيوست و خداوند همه انسان‌ها را در چنين روزي زنده خواهد نمود. »

 

امام در وصيت نامه‌اش پس از بيان عقيده خويش درباره توحيد و نبوت و معاد، هدف خود را از اين سفر اين چنين بيان نمود:

 

« من نه از روي خودخواهي و يا براي خوشگذراني و نه براي فساد و ستمگري از شهر خود بيرون آمدم؛ بلکه هدف من از اين سفر، امر به معروف و نهي از منکر و خواسته‌ام از اين حرکت، اصلاح مفاسد امت و احياي سنت و قانون جدّم، رسول خدا (ص) و راه و رسم پدرم، علي‌بن‌ابيطالب (ع) است. پس هر کس اين حقيقت را از من بپذيرد ( و از من پيروي کند ) راه خدا را پذيرفته است و هر کس رد کند ( و از من پيروي نکند ) من با صبر و استقامت ( راه خود را ) را در پيش خواهم گرفت تا خداوند در ميان من و بني‌اميه حکم کند که او بهترين حاکم است.

و برادر ! اين است وصيت من به تو و توفيق از طرف خداست. بر او توکل مي‌کنم و برگشتم به سوي اوست. »

 

 

 

منبع: بحارالانوار، 44/329


+نوشته شده در جمعه 10 آذر 1391برچسب:,ساعت11:1 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

 

راز شش گوشه بودن حرم امام حسین(ع)

با رسیدن ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به کربلا، شمارش معکوس برای نصب آن آغاز شده است. ضریحی که در طول ۶ سال با طراحی استاد محمود فرشچیان و با دستان هنرمندان ایرانی ساخته شده است. این ضریح قرار است جایگزین ضریح فعلی  حرم امام حسین(ع) شود.

از طلا و نقره ایرانی تا چوب میانماری

در ساخت ضریح جدید که مساحت پلان آن ۲۲٫۸۶متر مربع است، حدود ۴٫۵ تن نقره خالص ، حدود ۱۲۰ کیلوگرم طلای خالص ،۶۰۰ کیلوگرم مس و حدود ۴۰۰ کیلوگرم استیل و مقداری فلزات دیگر برای اتصالات ضریح به کار رفته است. وزن چوب های به کاررفته در ضریح مظهر حدود ۵٫۵ تن است. این چوبها طبق شناسنامه روی آنها در سال ۲۰۰۳ از درخت ساج و جنگلهای کشور میانمار درجنوب آسیا تامین شده است. چوبی که بالاترین طول عمر و مقاومت را داراست. ضریح جدید در ابعاد ۵٫۰۴ در ۷٫۳۴ و با ارتفاع: ۴٫۴۹متر  ساخته شده و ۲۰ پنجره هم دارد.

غیر از استاد محمود فرشچیان که طراحی ضریح به عهده اش بوده، افراد بسیاری نیز در کارگاه ساخت این ضریح مقدس فعالیت کرده اند.

خطاطی مفاهیم ضریح شامل سوره کریمه قرآن، احادیث حول محور سیدالشهدا(ع) ، اشعار ، اسماء جلاله و نام‌های مبارک معصومین(ع) و … بر عهده استاد سید محمد حسینی موحد، از خطاطان بنام جهان اسلام بوده.کسی که تقریبا در تمام حرم های مطهر از جمله حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد و بارگاه امیرالمومنین(ع) در نجف، یادگاری از خط زیبایش را به جا گذاشته است. مهندسی ضریح نیز برعهده متخصصان عمران و معماری از جمله مهندس عبدالحمید توکلی بینا و مهندس مهدی خوش نژاد بوده است.

وقتی کارکنان بانک مرکزی به گریه افتادند

«محمود پارچه باف» رئیس سابق ستاد عتبات عالیات و مدیر وقت پروژه ساخت ضریح امام حسین (ع) درباره ایده اولیه ساخت ضریح جدید می گوید: «شخصی به اسم حاج محمد دانش اولین بار این فکر به ذهنش رسوخ کرد تا ضریح امام حسین(ع) را بازسازی کنیم و ایشان ما را دور خود جمع کرد و بر انجام این کار اصرار داشت. در اولین دیداری که برای آغاز کار با مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی داشتیم ایشان وقتی از موضوع با خبر شدند اشک ریختند و تاکید کردند ما شیعیان باید این کار را انجام دهیم.»

مدیر پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) با بیان اینکه اگر حمایت‌های آیت الله سیستانی و هماهنگی‌های ایشان با عتبه حسینی نبود این کار به سرانجام نمی‌رسید افزود: گروهی که برای خرید چوب ضریح، راهی بندر عباس شدند چوب را که متعلق به جنگل‌های برمه و صاحب آن یک تاجر سنی بود خریداری کردند که وقتی این فرد سنی مطلع شد که این چوب برای چه کاری قرار است مورد استفاده قرار گیرد استقبال کرد.

آن طور که پارچه باف می گوید: وقتی برای خرید نقره به خزانه بانک مرکزی رفتیم نقره‌های فراوانی در آنجا وجود داشت که کارکنان آنها تا وقتی فهمیدند این نقره برای چه کاری قرار است استفاده شود با چشمانی پر اشک خود را به نقره‌ها تبرک می‌کردند.

به گفته پارچه باف عنوان کرد: افراد زیادی بودند که می‌خواستند هزینه‌های ضریح را تقبل کنند اما در راستای تاکید مراجع تقلید که فرمودند بگذارید همه مردم در ساخت ضریح مشارکت داشته باشند.

راز ضریح شش گوشه

اما چرا برخلاف ضریح و مرقد امان دیگر، ضریح مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) شش گوشه ساخته شده است.

در این باره روایت های گوناگونی وجود دارد. اما مجموع این روایت ها و آن چه نزدیک تر به منطق به نظر می رسد، آن چیزی است که شیخ مفید(ره) در کتاب «الارشادات» آورده است. او در بخشی از این کتاب نام ۱۷ نفر از شهدای بنی هاشم در روزعاشورا را ذکر کرده و  نوشته است:«آنان پایین پای آن حضرت در یک قبر (گودی بزرگ) دفن شدند و هیچ اثری از قبر آنان نیست و فقط زائران با اشاره به زمین در طرف پای امام ـ علیه السّلام ـ آنان را زیارت می‌کنند و علی بن الحسین ـ علیهم السّلام ـ (علی اکبر) از جملة آنان است.برخی گفته‌اند: محل دفن علی اکبر نسبت به قبر امام حسین ـ علیه السّلام ـ نزدیک‌ترین محل است.»

در بعضی از روایات دیگر از جمله کتاب «کامل الزیارات» جعفر بن محمد قمی هم آمده است: «امام سجاد ـ علیه السّلام ـ (با قدرت امامت و ولایت) به کربلا آمد و بنی‌اسد را سرگردان یافت، چون که میان سرها و بدن‌ها جدایی افتاده بود و آنها راهی برای شناخت نداشتند، امام زین العابدین ـ علیه السّلام ـ از تصمیم خود برای دفن شهیدان خبر داد، آن گاه به جانب جسم پدر رفت، با وی معانقه کرد و با صدای بلند گریست، سپس به سویی رفت و با کنار زدن مقداری کمی خاک قبری آماده ظاهر شد، به تنهایی پدر را در قبر گذاشت و فرمود: با من کسی هست که مرا کمک کند و بعد از هموار کردن قبر، روی آن نوشت: «هذا قبر الحسین بن علی بن ابی طالب الّذی قتلوه عطشاناً غریباً»؛ این قبر حسین بن علی بن ابی طالب است، آن حسینی که او را با لب تشنه و غریبانه کشتند. پس از فراغت از دفن پدر به سراغ عمویش عباس ـ علیه السّلام ـ رفت و آن بزرگوار را نیز به تنهایی به خاک سپرد. سپس به بنی‌اسد دستور داد تا دو حفره آماده کنند، در یکی از آنها بنی‌هاشم و در دیگری سایر شهیدان را به خاک سپردند، نزدیک‌ترین شهیدان به امام حسین ـ علیه السّلام ـ فرزندش علی اکبر ـ علیه السّلام ـ است؛ امام صادق ـ علیه السّلام ـ در اینباره به عبدالله بن حمّاد بصری فرموده است: امام حسین ـ علیه السّلام ـ را غریبانه کشتند، بر او می‌گرید کسی که او را زیارت کند غمگین می‌شود و کسی که نمی‌تواند او را زیارت کند دلش می‌سوزد برای کسی که قبر پسرش را در پایین پایش مشاهده کند.

بنابراین به نظر می رسد گوشه های اضافی ضریح مطهر امام حسین(ع) محل دفن پسر بزرگ ایشان یعنی حضرت علی اکبر(ع) باشد و محل دفن  نوزاد شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) یعنی علی اصغر(ع) نیز روی سینه پیکر مطهر امام حسین(ع) باشد.

 

+نوشته شده در جمعه 10 آذر 1391برچسب:شش گوشه,حگمت ضریح حسین,عکس ضریح جدید امام حسین,کربلا,رازه شش گوشه بودن ضریح حسین,ساعت10:27 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

فردا در این ویرانه سرها روی نی هاست

وقت گل نی را که میگویند فرداست...

+نوشته شده در جمعه 10 آذر 1391برچسب:شعر مقتل,عاشورا,امام حسین,ساعت9:50 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

خدای من...

دوباره عزای بهترین خوب عالم رسید!

امسال اونقدر بهونه برا گریه دارم ...

محرم بدون محمد!!!

هیئت بدون میونداری محمد!!!

نبودن صدای محمد!!!

نبودن چشمای ناز خیس پر از اشک محمد با اون تی شرت مشکی و کت وشلوار ستش!!!

نه...توهستی ،این منم که گمم.

آخه خودش گفت وقتی روضه می گیرید من و همه شهدا وائمه وفرشتگان تومجلس ، با شما هستیم وگریه می کنیم.

چی می تونم بگم غیر از اینکه جای خالیت تو تمام صفحه هایزندگیم خالیه...

 

+نوشته شده در 9 آذر 1391برچسب:,ساعت8:22 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

ازامیرالمؤمنین(ع) نقل شده است:
«
الواجب فیحکم الله و حکم الاسلام علی المسلمین بعد ما یموت امامهم او یقتل... ان لا یعملواعملاً ولا یحدثوا حدثاً ولا یقوّموا یداً ولا رجلاً ولا یبدؤوا بشی‏ء قبل انیختاروا لانفسهم اماماً عفیفاً عالماً ورعاً عارفاً بالقضاء والسنه یجمع امرهم ویأخذ للمظلوم من الظالم حقه و یحفظ اطرافهم و یجبی فیئهم و یقیم حجتهم و جمعتهمو...»؛بحارالانوار، ج 86، ص 196.


«
یکی ازواجبات بزرگ در احکام الهی و اسلامی بر مسلمانان این است که چون پیشوایشان در گذردو یا کشته شود، پیش از هر کار امامی پاکدامن، عالم، پارسا و آگاه به احکام قضایی وسنت پیامبر برگزینند تا جامعه را اداره کند و حق ستمدیده را از ستمگر بازستاند؛مرزهای مسلمین را پاسداری کند؛ فی‏ء را گردآوری نماید؛ حج و نماز جمعه را برپادارد و...».

………………………………

امامزمان(عج) در توقیع شریف می‏فرماید: «اما الحوادث الواقعه، فارجعوا الی رواه حدیثنافانهم حجتی علیکم و انا حجه الله»؛ اصول کافی، ج 1، ص 67.

«
در حوادث وپیشامدهای اجتماعی به راویان حدیث ما رجوع کنید؛ زیرا آنان حجت من بر شما هستند ومن حجت خدایم».

………………………………

 امام علی(ع) در سخن مشهور خویش این ضرورت را چنین گوشزدمی‏فرماید:
«
لابد للناسمن امیر برّ او فاجر...»؛
«
مردم ناگزیرنیازمند به امیر و حاکم‏اند؛ چه نیکوکار و چه زشتکار...» نهج البلاغه، خطبه 40..

……………………

.امام محمد باقر(ع) می فرماید: کانی بقوم قد خرجوابالمشرق، یطلبون الحق فلا یعطونه ثم یطلبونه فلا یعطونه... (9) گویا می بینم مردیاز مشرق که در طلب حق قیام کرده اند، ولی {حاکمان} به آنان پاسخی نمی دهند پس ازمدتی دوباره قیام می کنند. این بار نیز به آنها پاسخی داده نمی شود ولی این مرتبهکه وضع را چنین می بینند. شمشیرهای خود را بر شانه هایشان می نهند. در این هنگام آنچه را می خواهند بهآنان می دهند. امانمی پذیرند و دست به قیام می زنند{ و رژیم حاکم را ساقط و حکومتیبر اساس مبانی اسلام تشکیل می دهند} اینان این حکومت را جز به صاحب شما تسلیم نمیکنند. کشتگان این قیام همه شهید به شمار می آیند اگر من آن زمان را درک کنم خود رابرای خدمت مهدی(ع) نگه می دارم.

9-کتاب الغیبه ، نعمانی، تحقیق و ترجمه علی اکبر غفاری،ص273

درسنن ابن ماجه، کنر العمال، الملاحم و الفتن روایتی نزدیک به مضمون این روایت آمدهاست با این تفاوت که این حدیث از پیامبر اکرم(ص) و از طریق اهل سنت و آن روایت ازطریق شیعه از امام محمد باقر (ع) نقل شده است.

…………………

اماممحمد باقر(ع) در صحیحه عیص بن قاسم قیامها را به دو دسته قیامهایی که جلودارانآنها مردم را به خود دعوت می کنند و قیامهایی که برای مقابله با باطل و اقامه حقصورت می گیرد تقسیم و قیامهای دسته دوم را تایید می کنند. (6)

6-چشم به راه مهدی(عج)،ص121

……………………

حضرتامام رضا(ع) در پاسخ مامون که زید النار برادرامام رضا را با زید بن علی (ع)مقایسه کرد فرمود: لا تقس اخی زیدا الی زیدبن علی فانه کان من علماء آل محمد (ص)غضب لله عزوجل فجاهد اعدائه حتی قتل فی سبیله (7) برادرم زید را با زید بن علیمقایسه نکن، چون زید بن علی ار عالمان آل محمد (ص) بود. برای خدا خشم کرد و در راه خدا جهاد کرد و کشته شد.

7-عیون اخبار الرضا، شیخ صدوق، ج1،ص249

……………..

شخصیخدمت امام عصر عجل الله فرجه در رابطه با اینکه مردم زمان غیبت به چه کسی رجوعکنند، سؤال می کند ،امام هم در جواب می فرمایند: ((أمّا الحوادث الواقعة فارجعوا فیها إلى رواة حدیثنافإنّهم حجّتی علیكم وأنا حجّة الله علیهم.))(مستدرک سفینه البحار ج1ص 217 و کمال الدین شیخ صدوق ج2باب 45 حدیث4 ص483).(در رویدادهایی که برایتان پیش می آید به روات حدیث ما-فقیهمجتهد- رجوع کنید که همانا آنها حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنها).

………………………

مرحومنراقی از علمای قرن (1245ه) مینویسد: «ولایت فقیه فی الجمله بین شیعیان اجماعی است وهیچ یک از فقها فی الجمله در ولایت فقیه اشکال نکرده است».
نراقی، احمد،عوائد الایام، ص 186.

 

ابنادریس از فقهای قرن ششم هجری مینویسد: «ائمه همه اختیارات خود را به فقهای شیعهواگذار کردهاند».
ابن ادریس،سرائر، ج 2، ص 25.

 

صاحبجواهر (متوفای 1266 ه) میفرماید: «کسی که در ولایت فقیه وسوسه کند، طعم فقه را نچشیده استو معنا و رمز کلمات معصومین(ع) را نفهمیده است».
جواهر الکلام،ج 2، ص 398.

 

امامخمینی(ره) نیز در این زمینه میفرماید: «موضوع ولایت فقیه، چیز تازهای نیست که ماآورده باشیم؛ بلکه این مسأله از اول مورد بحث بوده است. حکم میرزای شیرازی در حرمتتنباکو، چون حکم حکومتی بود... همه علما تبعیت کردند... مرحوم کاشف الغطاء بسیاریاز این مطالب را فرموده اند... مرحوم نراقی همه شئون رسول الله را برای فقها ثابتمیدانند. آقای نائینی نیز میفرمایند: این مطلب از مقبوله عمر بن حنظله استفادهمیشود... این مسأله تازگی ندارد...».
امامخمینی(ره)، ولایت فقیه، صص 113 - 112.

حضرتآیت الله خامنه ای در این زمینه فرموده است: «ولایه الفقیه فی قیاده المجتمع و اداره المسائلالاجتماعیه فی کل عصر و زمان، من ارکان المذهب الحق الاثنی عشری، و لها جذور فیاصل الامامه...»؛
«
ولایت فقیه ورهبری جامعه و اداره کردن شئون اجتماعی در هر عصر و زمان از ارکان مذهب حقه اثنیعشری است و ریشه در اصل امامت دارد. پس اگر کسی از راه دلیل خلاف آن را معتقد شود،معذور است؛ ولی در عین حال برای او جایز نیست که تفرقه و اختلاف ایجاد کند».
اجوبهالاستفتائات، الجزء الاول، ص 18، دار الوسیله، 1416 ه..

 

 

+نوشته شده در 9 آذر 1391برچسب:,ساعت8:22 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

امروز سرافرازی دی را هنری نیست
می باید از امسال سخن راند نه از پار

پروین اعتصامی

+نوشته شده در 9 آذر 1391برچسب:اووووف,جانم,واااااااای,ساعت8:22 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

نیست شوقی کهزبان باز کنم، از چه بخوانم؟

من که منفورزمانم، چه بخوانم چه نخوانم

چه بگویم سخناز شهد، که زهر است به کامم

 وای ازآن مشت ستمگر که بکوبیده دهانم

نیست غمخوارمرا در همه دنیا که بنازم

چه بگریم، چهبخندم، چه بمیرم، چه بمانم

من و این کنجاسارت، غم ناکامی و حسرت

که عبث زاده‌امو مهر بباید به دهانم

 دانم ایدل که بهاران بود و موسم عشرت

من پربسته چهسازم که پریدن نتوانم

گرچه دیری استخموشم، نرود نغمه ز یادم

زان که هرلحظه به نجوا سخن از دل برهانم

یاد آن روزگرامی که قفس را بشکافم

سر برون آرماز این عزلت و مستانه بخوانم

 من نه آنبید ضعیفم که ز هر باد بلرزم

دخت افغانم وبرجاست که دایم به فغانم

+نوشته شده در 9 آذر 1391برچسب:,ساعت8:22 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

هو العالم بالسرائر

 

معلوم خلان بهتر از جان بوده باشد که طائفه انگریزیه(1) اروسم(2) می خوانند و فرقه اسلامیه مجوسم می دانند. سنی، رافضی و شیعه ناصبی، بعضی از اخیار چهار یاریه وهابیم گمان کرده اند و برخی از ابرار امامیه، بابیم پنداشته اند و آلهیان، دهری و متقیان، فاسق از تقوی بری. عالمان جاهل نادان و مومنان فاجر بی ایمان انگاشته اند. نه کافرم به خود می خواند و نه مسلم از خود می داند. از مسجد مطرود و از دیر مردود. حیران شده ام که به کدام آویزم و با کدام به مجادله برخیزم. از رد یکی اثبات دیگری لازم و از اثبات احدی اعتقاد اخیار بر آن جازم، نه راه فرار که از دست این طائفه گریزم و نه جای قرار که با این فرقه ستیزم.

در شهر کابل، در بالا حصار، دست بسته و پای شکسته، نشسته تا از پرده غیب چه برآید و از گردش فلک دون پرور، چه زاید.

 

 فی یوم الجمعه فی 13 شهر رجب 1285 .



1- انگلیسی 2- روسی

+نوشته شده در 9 آذر 1391برچسب:,ساعت8:22 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

تمام خاک را گشتم به دنبال صدای تو 
ببین باقی است روی لحظه هایم جای پای تو
 
اگر مومن اگر کافر به دنبال تو می گردم
چرا دست از سر من بر نمی دارد هوای تو
 
دلیل خلقت آدم، نخواهی رفت از یادم 
خدا هم در دل من پر نخواهد كرد جای تو
 
صدایم از تو خواهد بود اگر برگردی ای موعود 
پر از داغ شقایق هاست آوازم برای تو
 
تو را من با تمام انتظارم جستجو كردم 
كدامین جاده امشب می گذارد سر به پای تو 
 
نشان خانه ات را از تمام شهر پرسیدم 
مگر آن سو تر است از این تمدن روستای تو

+نوشته شده در 9 آذر 1391برچسب:جووووووووووووووووونم,+18,ساعت8:22 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |

اینجا حرم عشق است اینجا حرم لیلاست

این گنبد افلاکی از آن گل زهراست

ای عرش که می نازی بر گنبد و افلاکت

این گنبد زرد یار برتر ز سماوات است

صدها چو سلیمان را دیدیم به سر خانت

خوبان دو عالم را دیدم همه مهمانت

من مست می عشقم هشیار نخواهم شد

از خواب خوش مستی بیدار نخواهم شد

+نوشته شده در 9 آذر 1391برچسب:,ساعت8:22 بعد از ظهرتوسط مهدی محسن زاده | |